Прадметам дзейнасці Інстытута, згодна з абзацам 5 пункта 9 Статута, з'яўляюцца, у тым ліку прыкладныя навуковыя даследаванні ў сферы дадатковай адукацыі дарослых.

У адпаведнасці з пунктам 4 артыкула 245 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, з пунктам 8 Палажэння аб заснаванні дадатковай адукацыі дарослых, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 28.07.2011 № 198, Інстытут можа выконваць прыкладныя навуковыя даследаванні ў сферы дадатковай адукацыі дарослых. У выкананні навукова-даследчай работы ў Інстытуце прымае ўдзел прафесарска-выкладчыцкі састаў кафедр.

У адпаведнасці з загадам рэктара Інстытута ад 02.10.2017 № 310 навукова-даследчую і навукова-метадычную работу кафедраў у Інстытуце курыруе першы прарэктар.

Навуковыя даследаванні ў Інстытуце выконваюцца ў адпаведнасці з Планам навукова-даследчай работы Інстытута на 2016-2020 гады, зацверджаным рэктарам Інстытута 29.01.2016, штогадовымі планамі навукова-даследчых работ, а таксама асноўнымі задачамі Інстытута, адной з якіх з'яўляецца ўдзел у інстытуце. стандартаў, навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі кадраў па пытаннях кампетэнцыі Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь.

План навукова-даследчых работ штогод разглядаецца на пасяджэнні Савета інстытута, зацвярджаецца рэктарам Інстытута (напрыклад, пратакол №1 ад 28.01.2016, №1 ад 26.01.2017, №1 ад 30.01.2018, №1 ад 30.01.2.

Штогод супрацоўнікі Інстытута становяцца ўдзельнікамі каля 40 міжнародных і рэспубліканскіх канферэнцый, семінараў, круглых сталоў, метадычнай рады.

2016 год 2017 год 2018 год 2019 год

Так, у 2016 годзе штатныя работнікі і супрацоўнікі інстытута прынялі ўдзел у больш як 40 навукова-метадычных форумах, 17 з якіх з'яўляюцца міжнароднымі. Інстытут выступіў разам з ЮНФПА, ІСПД РАН і НДІ працы ў якасці арганізатара Міжнароднай канферэнцыі "Міграцыя і дэмаграфічнае развіццё Рэспублікі Беларусь і сумежных краін" (Мінск, 15-16.11.2016). Апублікавана каля 40 навуковых і навукова-метадычных работ, сярод якіх 11 пазіцый навучальных выданняў. Усяго падрыхтавана больш за 20 найменняў рукапісаў навучальных выданняў, адрэцэнзаваны 43 найменні вучэбна-праграмнай і вучэбна-метадычнай дакументацыі.

У рамках праекта міжнароднай тэхнічнай дапамогі ЮНФПА падрыхтаваны да выдання рукапіс навучальнага дапаможніка па практычнай дэмаграфіі для кіраўнікоў і спецыялістаў органаў дзяржаўнага кіравання, якія займаюцца аналізам дэмаграфічнай сітуацыі і рэалізацыяй дэмаграфічнай палітыкі (378 стар., 16 аўтараў з Беларусі і Расіі), супрацоўнікі інстытута прайшлі стажыроўку ў вядучых навукова-адукацыйных цэнтрах Масквы (Вышэйшая школа эканомікі, Дзяржаўны універсітэт кіравання, РУДН, РАНХІГС, Фінансавы універсітэт пры ўрадзе РФ і інш.), а таксама ў Міжнародным інстытуце ААН па праблемах старэння (Мальта).

У 2017 годзе падрыхтаваны і выдадзены 24 найменні вучэбных і метадычных выданняў, зборнік навуковых прац інстытута, больш за 20 навуковых і навукова-метадычных артыкулаў і даведачнай літаратуры для выкарыстання як у адукацыйным працэсе ўстаноў адукацыі, так і ў практыцы функцыянавання канкрэтных бакоў і сегментаў сацыяльна-працоўнай. сферы. Усяго за 2016 і 2017 гады ў Інстытуце падрыхтавалі і выдалі каля 40 найменняў навучальных і метадычных выданняў для розных відаў адукацыйных праграм, якія рэалізуюцца ў інстытуце.

Да ліку такіх двухвектарных вучэбна-метадычных выданняў адносяцца:

  • ”Развіццё сацыяльна-працоўнай сферы сучаснай Беларусі: тэарэтыка-метадалагічныя аспекты. Зборнік навуковых прац“;
  • ”Практычная дэмаграфія. Дапаможнік для кіраўнікоў і спецыялістаў органаў дзяржаўнага кіравання“. Па прапанове вядомых маскоўскіх навукоўцаў-суаўтараў дадзены дапаможнік атрымаў таксама і грыф МДІМЗ і накіраваны і ў МДІМЗ для выкарыстання ў адукацыйным працэсе;
  • ”Пражыванне дарослых людзей з абмежаваннямі. Зборнік артыкулаў і дыягнастычных матэрыялаў“;
  • "Догляд за цяжкахворымі людзьмі ва ўмовах хатняга і стацыянарнага абслугоўвання";
  • "Рэгіянальны вопыт узаемадзеяння ўстаноў сацыяльнага абслугоўвання і ўстаноў адукацыі (на прыкладзе Гродзенскай вобласці)" і інш.

Супрацоўнікі Інстытута былі прыцягнуты да падрыхтоўкі шматтомнага навукова-папулярнага друкаванага выдання ”Рэспубліка Беларусь – 25 гадоў стварэння і здзяйсненняў“ у складзе аўтарскага калектыву тома 10 ”Інфармацыйнае таварыства (старонкі гісторыі, дасягненні, перспектывы развіцця 1991-2016 гг.)“, падраздзел ”Інформа сэрвісы – крыніца павышэння якасці жыцця людзей“.

У 2018 годзе распрацаваны метадычныя матэрыялы па наступнай тэматыцы: "Арганізацыя дзейнасці аддзяленняў дзённага знаходжання для інвалідаў тэрытарыяльных цэнтраў сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва" і "Арганізацыя аказання сацыяльных паслуг на падставе дагавораў пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем за кошт сродкаў мясцовых бюджэтаў" у адпаведнасці з пунктам 141 комплексу мерапрыемстваў Дзяржаўнай праграмы аб сацыяльнай абароне і садзейнічанні занятасці насельніцтва на 2016-2020 гады.

У 2018 годзе апублікаваны 13 навуковых артыкулаў і навукова-метадычных матэрыялаў; падрыхтаваны больш за 15 рэцэнзій і водгукаў; выдадзены 22 найменні вучэбнай і метадычнай літаратуры агульным аб'ёмам больш за 1 700 старонак. У іх ліку:

1. Долбік, Н.В. Улік асноўных сродкаў і нематэрыяльных актываў: навучальны дапаможнік / Н.У. Долбік. - Мінск: Каларград, 2018. - 68 с.

2. Забельнікава, А.У. Асновы ідэалогіі беларускай дзяржавы: дапаможнік / А.У. Забельнікава. - Мінск: Каларград, 2018. - 72 с.

3. Карнялюк, Н.М. Прыняцце рашэнняў ва ўмовах рызыкі і недахопу інфармацыі: дапаможнік / Н.М. Карнялюк. – Мінск: Каларград, 2018. – 56 с.

4. Лубчынская, І.П. Канкурэнтаздольнасць арганізацыі (прадпрыемствы): Метадычныя падыходы да ацэнкі канкурэнтаздольнасці ў арганізацыі: дапаможнік / І.П. Лубчынская. - Мінск: Каларград, 2018. - 52 с.

5. Лубчынская, І.П. Канкурэнтаздольнасць арганізацыі (прадпрыемства) Якасць як паказчык канкурэнтаздольнасці арганізацыі. Аналіз канкурэнтаздольнасці дзяржавы, рэгіёна, галіны: дапаможнік / І.П. Лубчынская. – Мінск: Каларград, 2018. – 56 с.

6. Лубчынская, І.П. Канкурэнтаздольнасць арганізацыі (прадпрыемствы): Стратэгіі канкурэнтаздольнасці. Аналіз канкурэнтаздольнасці прадукцыі, паслуг, персанала: дапаможнік / І.П. Лубчынская. - Мінск: Каларград, 2018. - 64 с.

7. Лубчынская, І.П. Фінансавы менеджмент: дапаможнік / І.П. Лубчынская. - Мінск: Каларград, 2018. - 52 с.

8. Мількамановіч, В.К. Медыка-сацыяльная адаптацыя і рэабілітацыя пры інвалідных захворваннях: дапаможнік / В.К. Мількамановіч. – Мінск: Каларград, 2018. – 348 с.

9. Мількамановіч, В.К. Медыка-сацыяльная адаптацыя і рэабілітацыя людзей пажылога і старэчага ўзросту: дапаможнік / В.К. Мількамановіч. - Мінск: Каларград, 2018. - 160 с.

10. Растоўцаў, А.М. Пажарная бяспека ва ўстановах: дапаможнік / А.М. Растоўцаў. - Мінск: Каларград, 2018. - 52 с.

11. Шастакоў Ю.М. Арганізацыя стажыроўкі слухачоў і падрыхтоўка справаздач: рэкамендацыі / Ю.М. Шастакоў, А.М. Растоўцаў. - Мінск: Каларград, 2018. - 64 с.

12. Шпілеўская, В.У. Інфармацыйныя тэхналогіі ў рабоце псіхолага ўстаноў сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва: дапаможнік / В.У. Шпілеўская. - Мінск: Каларград, 2018. - 36 с.

У 2018 годзе Інстытутам распрацаваны прапановы па правядзенні ў 2019-2020 гадах двух НДР: ”Распрацоўка мадэляў і электроннага кантэнту вучэбна-метадычнага забеспячэння для арганізацыі і ажыццяўлення дыстанцыйнага навучання слухачоў па адукацыйных праграмах павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі для розных катэгорый спецыялістаў сацыяльна-працоўнай сферы і прымянення адпаведных распрацовак у якасці практычнага кіраўніцтва ў іх прафесійнай дзейнасці“ і “Навуковае абгрунтаванне і распрацоўка структуры і зместу вучэбна-метадычнага забеспячэння адукацыйных праграм прафесійнай падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі сацыяльных работнікаў і сядзелак ва ўстановах дадатковай адукацыі дарослых”.

У 2019 годзе колькасць і тэматыка НДР скарэкціраваны. Вядзецца работа па адной тэме: "Распрацоўка мадэлей і электроннага кантэнту вучэбна-метадычнага забеспячэння для арганізацыі і ажыццяўлення дыстанцыйнага навучання слухачоў па адукацыйнай праграме павышэння кваліфікацыі для асобных катэгорый спецыялістаў сацыяльна-працоўнай сферы".

У выніку выканання тэматыкі НДР распрацаваны і размешчаны ў адукацыйным асяроддзі Moodle сістэмы дыстанцыйнага навучання электронныя вучэбна-метадычныя комплексы па 56 інварыянтных адукацыйных модулях (раздзелах) навучальных праграм у складзе 132 найменняў модульных навучальных адзінак, распрацаваны новыя падыходы да структуравання зместу адукацыі павышэння кваліфікацыі. а таксама комплекс патрабаванняў, правіл і інструкцый для арганізацыі адукацыйнага працэсу ў РВПК Мінпрацы і сацабароны ў сістэме дыстанцыйнага навучання Moodle і інш.

У 2019 годзе рэалізуецца таксама міжкафедральная тэма НДР "Абгрунтаванне і распрацоўка структуры і зместу вучэбна-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу ў РІПК Мінпрацы і сацабароны".